donderdag 24 januari 2013

Sparen of uitgeven?

Er zijn heel wat shopfreaks in deze wereld, waaronder ik! Maar eigenlijk is dat helemaal niet handig om elke week een nieuwe collectie aan kleding te kopen, want zeg nou zelf: dan is je geld alweer op en kan je niet die coole iPod kopen die je altijd al hebt gewild!

1. Doe elke keer als je zakgeld krijgt een klein gedeelte (10%) in een potje! Zo heb je na een paar maanden een leuk bedrag!
2. Koop je iets met korting? Stop het geld dat je hebt bespaard ook in een potje, voor de volgende keer! "sounds nice!''
3. Als je gaat shoppen, neem je alleen maar contant geld mee! Zo weet je ook zeker dat je niet meer uitgeeft!
4. Begin aan een no-buy periode! Je mag bijvoorbeeld 1 of 2 maanden geen kleding/make up kopen!
5. Koop alleen dingen die je nodig hebt. Dus stel dat je mascara op is, dan koop je nieuwe. Maar niet van 'ooh de limited edition van Catrice is uit, dat moet ik hebben'

Liefs Daphne

3 opmerkingen:

  1. Ik zou ook wat meer moeten sparen. Vooral die "ooh de limited edition van Catrice is uit, dat moet ik hebben" is toepasselijk op mij haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tips! Vooral dat contant geld mee is voor mij een goede oplossing voor dat gat in m'n hand!

    BeantwoordenVerwijderen